Sabtu, 7 April 2012

HIMPUNAN MUTIARA KATA

.::: Mutiara kata :::.

Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini

.::: Mutiara kata :::.

"Bila Allah Cepat Makbulkan Doamu, Maka Dia Menyayangimu, Bila Allah Lambat Makbulkan Doamu, Maka Dia Ingin Mengujimu, Bila Allah Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu. Oleh e2,Sntsalh Bersangka Baik Pada ALLAH"

.::: Mutiara kata :::.

 Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi.

  .::: Mutiara kata :::.

" Kita sering nampak derita hari ini, tapi kita jarang ingat kebahagiaan untuk hari esok, jadi belajarlah menghargai apa yang kita miliki hari ini, kerana kita takkan dapat mencapai penghargaan untuk esoknya jika semuanya telah tiada "


  .:::: mutiara kata ::::.

" Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagiaan sepanjang masa. Kadangkala manusia diajak dengan pelbagai dugaan dan ujian. Sekiranya lemah, kita akan terus hanyut mengikut kata hati dan tidak berusaha mencari pengelesaian untuk menyelamatkan diri dan keadaan "
 


 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan