Isnin, 3 September 2012

PAKAI TUDUNG VS TAK PAKAI TUDUNG

  Assalamualaikum wbt..sebelum saya memulakan panjang lebar lgi saya nak memohon maaflah kalau2x ada yg terasa.. maksud saya ni bkn nak kutuk sapa2x apa lgi nak menyinggung perasa sesiapa pun.. ni saya nak membahas mengenai pakai tudung atau pun Tutup aurat..

zaman sekrg ni kan pakai tudung ni dah jdi trend, apa lgi skrg dah bnyk kat mana2x butik atau kat kedai tu ada bermcm2x jenis tudung.. dri tudung express ke phsmina atau pun shawl.. saya ni memanglah kdg2x pakai tudung kadang2x x pakai.. sebab bgi sayalah nak pakai tudung tu kena ikhlas tnpa paksaan.. saya tau lah x pakai tudung ni berdosa sebab dedah aurat tpi saya ni cuma x pakai tudung tpi dlm berpakaian saya x lah seksi sangat sampai terdedah sana terdedah sini.. saya lebih suka berpakai simple..  zaman skrg ni kan pakai tudung tu bknnya lgi jdi 1 tuntutan tpi dah jdi trend.. contohnya,, baru2x ni ada gak saya pernah tengok ada 1 pompuan tu kat atas dia pakai tudung tpi kat bwh dia pakai seluar pendek paras lutut.. apa ke jadahnya tu?? ni ada lgi ada yg pakai tudung fuhhh manis ayu jelita tpi baju ketat giler beb!! kat bwh huh seluar ketat haya sama gak menampak liuk bentu tubuh badannya,, saya apa lgi berckp dlm hati.. aiii x yah pakai tudung kalau aurat tu x tutup 100%.. malas sebenarnya saya nak bercakap panjang lebar ni tpi ni lah ayat yg saya dgr setiap hari dri mulut sesorg.. falsafah saya.. biarlah saya x pakai tudung yg penting saya x menyakiti hati sesiapa pun,, biar org pandang saya jahat..saya nak jdi diri saya sendiri n saya xnak dibanding2xkan dgn sesiapa pun,, yg penting hati saya setia pada suami saya & hanya allah talla je yg tahu apa yg tersirat & tersurat dlm hidup & hati saya,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan